Baterie przyszłości – skrócony czas ładowania i dłuższa żywotność!

Autor: Alicja Hudzik
Baterie przyszłości - skrócony czas ładowania i dłuższa żywotność!

Nokia zapowiada nową technologię – czym będą się charakteryzować baterie przyszłości? Jaka będzie ich pojemność? Odpowiadamy na te pytania w dzisiejszym artykule. Zapraszamy do lektury!

Baterie przyszłości – Nokia zamierza zrewolucjonizować rynek

Laboratorium Nokii – Bell Labs – to oddział badawczy, który zdobył już kilka Nagród Nobla, w tym między innymi za opracowanie pierwszego tranzystora (w 1956 roku). Bell Laboratories trafiło do Księgi Guinnessa jako jedna z najczęściej nagradzanych Noblem placówek. Jak zapowiada Nokia, wkrótce naszą przyszłością mają zawojować zupełnie nowe smartfony, wyposażone w potężne innowacyjne baterie.

Baterie przyszłości – parametry

Nokia podaje, że baterie przyszłości będą posiadać 2 – krotnie większą pojemność, dzięki czemu będą pracować dłużej bez ładowania. Do ich produkcji użyte zostaną między innymi takie pierwiastki jak krzem, czy tlenki metali, a także innowacyjne nanorurki węglowe. Prawdopodobnie sprzęt ten będzie mógł magazynować energię odnawialną, np. pochodzącą z paneli fotowoltaicznych.

Nowe technologie w branży ogniw i baterii

Nie tylko Nokia chce zrewolucjonizować branżę ogniw i baterii. Po piętach depcze jej także firma LG, gigant Huawei oraz niewielka firma z Arizony – Fluidic Energy. Nowe baterie, nad którymi obecnie pracują oddziały badawcze to baterie metalowo-powietrzne, mówi się także o bateriach, w których płynny elektrolit zostanie zastąpiony szkłem. Zespół Watt Laboratory (Huawei) przekonuje także, żeby do produkcji baterii wykorzystać grafen.

Baterie z grafenem, nie dość, że posiadają bardzo wysoką żywotność, to jeszcze są odporne na wysokie temperatury (nawet do 60 stopni Celsjusza). Grafen zapewnia ogniwom odpowiednie chłodzenie i zwiększa stabilność termiczną, bateria może wytrzymać nawet 200 tysięcy cykli ładowania. Nowy typ akumulatorów był już prezentowany między innymi w Japonii, podczas Battery Symposium, technologia ta może znaleźć zastosowanie między innymi w elektrycznych inteligentnych samochodach.

Inne rozwiązanie, nad którym trwają prace to superkondensatory. Jak szacują naukowcy z USA, ogniwo, które zostanie w nie wyposażone, będzie mogło wytrzymać nawet do 30 tysięcy cykli ładowania, bez utraty pojemności. Projekt jest dopiero na bardzo wczesnym etapie.

Related Posts