Słowa kluczowe WordPress krok po kroku

Niniejszy artykuł pod tytułem Chroń się przed cyberprzestępcami – 10 przydatnych porad nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Chroń się przed cyberprzestępcami – 10 przydatnych porad należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

WordPress to platforma przyjazna blogerom, właścicielom sklepów internetowych oraz marketingowcom. Z pomocą tego systemu CMS można postawić przejrzystą i funkcjonalną stronę internetową i budować popularność biznesu w sieci. Jak pozycjonować stronę na WordPress? Słowa kluczowe, ich wybór oraz umiejscowienie w tekście odgrywają tutaj kluczową rolę.

WordPress – słowa kluczowe krok po kroku

System CMS WordPress jest ceniony przez wiele osób, którym zależy na tym, by publikować materiały w sieci. Platforma jest bardzo prosta w obsłudze i umożliwia nie tylko prowadzenie blogów, ale także tworzenie sklepów internetowych. Panel administracyjny jest bardzo intuicyjny, użytkownicy tego CMS mają do wyboru także wiele różnorodnych wtyczek i szablonów, by dostosować witrynę do swoich potrzeb. Jak pozycjonować witrynę stworzoną na WordPress? Słowa kluczowe odgrywają tutaj kluczową rolę!

WordPress – słowa kluczowe – co to takiego?

Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, by zwiększyć widoczność biznesu w sieci. Aby witryna była prezentowana w wyszukiwarce Google i wyświetlała się Internautom, należy ją zoptymalizować pod kątem słów kluczowych. Co to takiego? To słowa, a także grupy wyrazów, odnoszące się do haseł wpisywanych w wyszukiwarki internetowe.

Takie frazy kluczowe są zazwyczaj zbudowane z 1 – 2 wyrazów, jeśli są dłuższe, nazywa się je frazami z długim ogonem (z języka angielskiego: long tail keywords). Frazy kluczowe z długim ogonem mogą składać się z powyżej 3 wyrazów, często dotyczą one konkretnych nazw i modeli produktów.

Przykład: 

Fraza kluczowa: wzmacniacz gitarowy

Fraza kluczowa z długim ogonem: wzmacniacz gitarowy roland cube 40xl

WordPress – słowa kluczowe – gdzie zamieszczać frazy kluczowe?

Odpowiednio dobrane i osadzone w treści, słowa kluczowe mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki nim internauci dowiadują się o istnieniu naszej strony internetowej i poznają skierowaną do nich ofertę.

Dobre słowa kluczowe to frazy, które są odpowiednio długie (składają się z od dwóch do pięciu lub sześciu wyrazów) i nie zawierają błędów gramatycznych. Gdzie je zamieszczać, by strona wyświetlała się wysoko w rankingach wyników wyszukiwania?

Słowa kluczowe warto wprowadzać w:

  • tytule stron i podstron (na jego początku),
  • wstępie,
  • nagłówkach H1 – H6,
  • opisach meta description,
  • łączach i ich opisach w HTML,
  • tytułach i atrybutach alt ilustracji oraz zdjęć,
  • nazwach plików,
  • adresach URL podstron.

Jak pozycjonować stronę na WordPress?

Jak zoptymalizować stronę internetową tak, by generowała ona satysfakcjonującą ilość odwiedzin? Warto w tym celu skorzystać z darmowej wtyczki WordPress Yoast SEO, służącej do optymalizacji treści witryny pod kątem SEO. W oparciu o dane dostarczone przez wtyczkę Yoast SEO można przeanalizować treść wpisu oraz jego strukturę.

Inne narzędzia, które pomogą pozycjonować stronę to AdWords Keyword Planner, AnswerThePublic oraz Ubersuggest’s Free Keyword Tool. Z ich pomocą można znaleźć frazy kluczowe wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez Internautów.

O czym jeszcze warto pamiętać?

  1. Aktualizuj publikowane teksty, by utrzymać ich ekspercki poziom i zadbać o wysoką jakość merytoryczną,
  2. Dbaj o unikalność publikowanych treści, niezależnie od tego, czy na stronie publikowane są wpisy blogowe, czy opisy produktów, ich treść nie może stanowić kopii treści publikowanych na innych stronach internetowych.
  3. Dobieraj frazy kluczowe indywidualnie dla każdej strony internetowej, pamiętaj o tym, by priorytetować je zgodnie z charakterem prowadzonej działalności i rodzajem oferowanych usług / produktów, korzystaj także ze słów kluczowych konkurencji,
  4. Korzystaj z linkowania wewnętrznego – wskazuj za pomocą tekstu kotwicy słowa kluczowe ważne dla danej witryny i ułatwiaj czytelnikom nawigację po serwisie,
  5. Korzystaj z linkowania zewnętrznego – odsyłaj czytelników do innych wartych uwagi witryn i przenoś w ten sposób wartość związaną ze słowami kluczowymi na inne domeny,
  6. Korzystaj z sugestii Google dotyczących wpisywanych zapytań i fraz kluczowych, a także narzędzi SEO wspomagających analizę i dobieranie słów kluczowych dla witryny, podpowiedzi wyświetlają się… w postaci rozwijanej listy podczas wpisywania frazy w wyszukiwarce Google,
  7. Nie zapominaj o nagłówkach H2 i H3 – powinny one pełnić rolę podtytułów w tekście i wyróżniać poszczególne akapity, tak skonstruowany tekst będzie przyjazny w czytaniu,
  8. Unikaj przeoptymalizowania strony internetowej, tworząc teksty, pamiętaj o tym, by były one naturalne i przyjazne dla użytkowników – sztuczne nagromadzenie zbyt wielu słów kluczowych w jednym wpisie lub używanie słów kluczowych, które są nieadekwatne do treści artykułu, może spowodować zupełnie odwrotny do zamierzonego efekt i wpłynąć negatywnie na pozycję strony w rankingu wyszukiwań,
  9. Zadbaj o odpowiedni adres URL. Powinien on być zrozumiały, czytelny i informować Internautów o tym, czego dotyczy dana strona internetowa.
  10. Zapoznaj się z metodami White Hat SEO i Black Hat SEO, stosuj te pierwsze, by poprawić rankowanie strony internetowej.

Zobacz także poradnik instalacja WordPress.