WordPress to platforma przyjazna blogerom, właścicielom sklepów internetowych oraz marketingowcom. Z pomocą tego systemu CMS można postawić przejrzystą i funkcjonalną stronę internetową i budować popularność biznesu w sieci. Jak pozycjonować stronę na WordPress? Słowa kluczowe, ich wybór oraz umiejscowienie w tekście odgrywają tutaj kluczową rolę.
WordPress – słowa kluczowe krok po kroku
System CMS WordPress jest ceniony przez wiele osób, którym zależy na tym, by publikować materiały w sieci. Platforma jest bardzo prosta w obsłudze i umożliwia nie tylko prowadzenie blogów, ale także tworzenie sklepów internetowych. Panel administracyjny jest bardzo intuicyjny, użytkownicy tego CMS mają do wyboru także wiele różnorodnych wtyczek i szablonów, by dostosować witrynę do swoich potrzeb. Jak pozycjonować witrynę stworzoną na WordPress? Słowa kluczowe odgrywają tutaj kluczową rolę!
WordPress – słowa kluczowe – co to takiego?
Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy, by zwiększyć widoczność biznesu w sieci. Aby witryna była prezentowana w wyszukiwarce Google i wyświetlała się Internautom, należy ją zoptymalizować pod kątem słów kluczowych. Co to takiego? To słowa, a także grupy wyrazów, odnoszące się do haseł wpisywanych w wyszukiwarki internetowe.
Takie frazy kluczowe są zazwyczaj zbudowane z 1 – 2 wyrazów, jeśli są dłuższe, nazywa się je frazami z długim ogonem (z języka angielskiego: long tail keywords). Frazy kluczowe z długim ogonem mogą składać się z powyżej 3 wyrazów, często dotyczą one konkretnych nazw i modeli produktów.
Przykład:
Fraza kluczowa: wzmacniacz gitarowy
Fraza kluczowa z długim ogonem: wzmacniacz gitarowy roland cube 40xl
WordPress – słowa kluczowe – gdzie zamieszczać frazy kluczowe?
Odpowiednio dobrane i osadzone w treści, słowa kluczowe mają ogromny wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Dzięki nim internauci dowiadują się o istnieniu naszej strony internetowej i poznają skierowaną do nich ofertę.
Dobre słowa kluczowe to frazy, które są odpowiednio długie (składają się z od dwóch do pięciu lub sześciu wyrazów) i nie zawierają błędów gramatycznych. Gdzie je zamieszczać, by strona wyświetlała się wysoko w rankingach wyników wyszukiwania?
Słowa kluczowe warto wprowadzać w:
- tytule stron i podstron (na jego początku),
- wstępie,
- nagłówkach H1 – H6,
- opisach meta description,
- łączach i ich opisach w HTML,
- tytułach i atrybutach alt ilustracji oraz zdjęć,
- nazwach plików,
- adresach URL podstron.
Jak pozycjonować stronę na WordPress?
Jak zoptymalizować stronę internetową tak, by generowała ona satysfakcjonującą ilość odwiedzin? Warto w tym celu skorzystać z darmowej wtyczki WordPress Yoast SEO, służącej do optymalizacji treści witryny pod kątem SEO. W oparciu o dane dostarczone przez wtyczkę Yoast SEO można przeanalizować treść wpisu oraz jego strukturę.
Inne narzędzia, które pomogą pozycjonować stronę to AdWords Keyword Planner, AnswerThePublic oraz Ubersuggest’s Free Keyword Tool. Z ich pomocą można znaleźć frazy kluczowe wpisywane w wyszukiwarki internetowe przez Internautów.
O czym jeszcze warto pamiętać?
- Aktualizuj publikowane teksty, by utrzymać ich ekspercki poziom i zadbać o wysoką jakość merytoryczną,
- Dbaj o unikalność publikowanych treści, niezależnie od tego, czy na stronie publikowane są wpisy blogowe, czy opisy produktów, ich treść nie może stanowić kopii treści publikowanych na innych stronach internetowych.
- Dobieraj frazy kluczowe indywidualnie dla każdej strony internetowej, pamiętaj o tym, by priorytetować je zgodnie z charakterem prowadzonej działalności i rodzajem oferowanych usług / produktów, korzystaj także ze słów kluczowych konkurencji,
- Korzystaj z linkowania wewnętrznego – wskazuj za pomocą tekstu kotwicy słowa kluczowe ważne dla danej witryny i ułatwiaj czytelnikom nawigację po serwisie,
- Korzystaj z linkowania zewnętrznego – odsyłaj czytelników do innych wartych uwagi witryn i przenoś w ten sposób wartość związaną ze słowami kluczowymi na inne domeny,
- Korzystaj z sugestii Google dotyczących wpisywanych zapytań i fraz kluczowych, a także narzędzi SEO wspomagających analizę i dobieranie słów kluczowych dla witryny, podpowiedzi wyświetlają się… w postaci rozwijanej listy podczas wpisywania frazy w wyszukiwarce Google,
- Nie zapominaj o nagłówkach H2 i H3 – powinny one pełnić rolę podtytułów w tekście i wyróżniać poszczególne akapity, tak skonstruowany tekst będzie przyjazny w czytaniu,
- Unikaj przeoptymalizowania strony internetowej, tworząc teksty, pamiętaj o tym, by były one naturalne i przyjazne dla użytkowników – sztuczne nagromadzenie zbyt wielu słów kluczowych w jednym wpisie lub używanie słów kluczowych, które są nieadekwatne do treści artykułu, może spowodować zupełnie odwrotny do zamierzonego efekt i wpłynąć negatywnie na pozycję strony w rankingu wyszukiwań,
- Zadbaj o odpowiedni adres URL. Powinien on być zrozumiały, czytelny i informować Internautów o tym, czego dotyczy dana strona internetowa.
- Zapoznaj się z metodami White Hat SEO i Black Hat SEO, stosuj te pierwsze, by poprawić rankowanie strony internetowej.
Zobacz także poradnik instalacja WordPress.